Help voor advocaat nadat Flixbus rolstoelgebruiker achterlaat Duitsland

Help voor advocaat nadat Flixbus rolstoelgebruiker achterlaat Duitsland
J De Bondt

Help rolstoelgebruiker kosten te dekken advocaat nadat ze achtergelaten is door Flixbus in Duitsland.

 

Woensdag 3 december hadden Pascale en haar dochter een citytrip naar Dusseldorf geboekt voor 4 dagen. Ze hadden zowel voor de heenreis als voor de terugreis een Flixbus geboekt. Daar zij in een rolstoel zit moest ze dit via een speciale boeking doen en rolstoel ook registreren wat ze correct gedaan had. Ze was ook nog maar 2 weken geleden geopereerd maar dit is een andere operatie dan de reden waarom ze in een rolstoel zit.

6 december moesten ze in Dusseldorf hun bus naar Antwerpen terugnemen om 16u15 en in Antwerpen stond dan mindervalidevervoer om thuis te geraken.

Zij komen 30 min voor tijd aan het busstation van de Flixbus aan en terug was het niet doorgegeven dat zij in een rolstoel zat.  2 mannen keken  en scanden de tickets voor de mensen op de bus mochten. Daarnaast waren er 2 chauffeurs en die begonnen gelijk tegen die man die de scanning van de tickets deed te zeggen dat ze niet op de bus mocht. De man scande haar ticket en zei dat het wel degelijk bij de boeking stond dat ze in een rolstoel zat. 

De man die de tickets nakeek zei dat ze even moest wachten tot iedereen op de bus zat . Ze had  voorgesteld om op de trapjes van de bus te zitten en zo op haar achterwerk trapje per trapje te doen en dan telkens zelf haar benen met handen te verplaatsen wat voor haar al heel vernederend was ( ze is verlamd aan  onderbenen) en dat er dan iemand in de bus haar  moest recht trekken samen met haar dochter dat ze op de zetel kon.

Ineens zonder dat er iets gezegd was en werd gingen de deuren van de bus dicht en is de bus weg gereden en  stonden zij daar daar. Toen zei die ene man dat de chauffeur weigerde haar en dochter mee te nemen met de rolstoel en daar stonden ze in Dusseldorf.

Dit was en nog steeds een heel traumatische ervaring zowel voor Pascale als voor haar dochter.

Toen zei die ene man nog doodleuk dat ze maar moesten kijken om de trein te nemen. Dit kwam heel  confronterend aan tegenover haar handicap. 

Pascale heeft intussen een klacht naar Flixbus gestuurd maar zij reageren niet. Uiteraard zijn zij zo slim geweest om haar  huidige boeking gelijk te verwijderen.  Ze had gelukkig een printscreen van boeking en  mails.

Dit mag zo niet gelaten worden  en daarom dat het openbaar moet gemaakt worden omdat dit ook discriminatie naar een gehandicapte persoon is dat je zomaar achterlaat in een ander land met een geldig ticket.

Langs elke weg is er geprobeerd contact te nemen met Flixbus, zelf een klacht ingediend, zelfs HLN en Nieuwsblad en reageren nergens op.

Daarom moet er een advocaat genomen worden en hen officieel aanklagen maar tegen zo een firma kost een advocaat veel geld en dit kan ze niet zonder hulp want dit is zo een trauma en  hiervoor moet een schadevergoeding voor de morele schade geëist worden want dan voel je u zo machteloos en klein.

Updates

Loading...

Collectors

Loading...
Started 6 days ago
Viewed 68x

Fundraiser organised by:

J De Bondt

J De Bondt

 

Donations

 
Show all donations
Started 6 days ago
Viewed 68x