Schadevergoeding Chauffeur Flixbus laat rolstoelgebruiker achter Duitsland

Schadevergoeding Chauffeur Flixbus laat rolstoelgebruiker achter Duitsland
Pascale De Zutter

Geweigerd door chauffeur op Flixbus vanwege mijn rolstoel en achtergelaten in Duitsland.

 

Woensdag 3 december hadden mijn dochter en ikzelf een citytrip naar Dusseldorf geboekt voor 4 dagen. We hadden zowel voor de heenreis als voor de terugreis een Flixbus geboekt. Daar ik in een rolstoel zit moest ik dit via een speciale boeking doen en mijn rolstoel ook registreren wat ik correct gedaan had. Ik ben ook nog maar 2 weken geleden geopereerd maar dit is een andere operatie dan de reden waarom ik in een rolstoel zit.

6 december moesten wij in Dusseldorf onze bus naar Antwerpen terugnemen om 16u15 en in Antwerpen had ik dan mindervalidevervoer geregeld om thuis te geraken.

Wij komen 30 min voor tijd aan het busstation van de Flixbus aan en terug was het niet doorgegeven dat ik in een rolstoel zat.  2 mannen keken  en scanden de tickets voor de mensen op de bus mochten. Daarnaast waren er 2 chauffeurs en die begonnen gelijk tegen die man die de scanning van de tickets deed te zeggen dat ik niet op de bus mocht. De man scande mijn ticket en zei dat het wel degelijk bij mijn boeking stond dat ik in een rolstoel zat. 

De man die de tickets nakeek zei dat ik even moest wachten tot iedereen op de bus zat . Ik had  voorgesteld om mij op de trapjes van de bus te zetten en zo op mijn achterwerk trapje per trapje te doen en dan telkens zelf mijn benen met mijn handen te verplaatsen ( ik ben verlamd aan mijn onderbenen) en dat er dan iemand in de bus mij gewoon  moest recht trekken samen met mijn dochter dat ik op mijn zetel kon.

Ineens zonder dat er tegen ons iets gezegd was en werd gingen de deuren van de bus dicht en is de bus weg gereden en wij stonden daar. Toen zei die ene man dat de chauffeur weigerde mij en mijn dochter mee te nemen met de rolstoel en daar stonden wij in Dusseldorf.

Dit was en nog steeds een heel traumatische ervaring.

Toen zei die ene man nog doodleuk dat we maar moesten kijken om de trein te nemen. Dit kwam heel  confronterend aan tegenover mijn handicap. 

 Intussen zat ik dan ook met het mindervalide vervoer dat in Antwerpen stond te wachten.

Ik heb intussen een klacht naar Flixbus gestuurd maar zij reageren niet. Uiteraard zijn zij zo slim geweest om mijn  huidige boeking gelijk te verwijderen.  Ik had gelukkig een printscreen van mijn boeking en heb er ook mijn mails van en dat heb ik hen doorgemaild.

Ik wil dit zeker zo niet laten en daarom dat ik dit openbaar wil maken omdat dit ook discriminatie naar een gehandicapte persoon is dat je zomaar achterlaat in een ander land met een geldig ticket.

Langs elke weg is er geprobeerd contact te nemen met Flixbus, zelf een klacht ingediend, zelfs HLN en Nieuwsblad en reageren nergens op.

Daarom wil ik een advocaat nemen en hen officieel aanklagen maar tegen zo een firma kost een advocaat veel geld en dit kan ik niet alleen dus hoop ik op wat hulp want dit is zo een trauma en wens hiervoor een schadevergoeding voor de morele schade en vooral ook dat die niet aan andere overkomt die net als ik mindervalide zijn want dan voel je u zo machteloos en klein.

Updates

Loading...

Collectors

Loading...
Started 2 days ago
Viewed 49x

Fundraiser organised by:

Pascale De Zutter

Pascale De Zutter

 

Donations

 
Show all donations
Started 2 days ago
Viewed 49x