Handbikebattle tegen hersentumoren
20 KM de berg op met 16% klim voor onderzoek naar hersentumoren.
Ieder jaar krijgen 2.500 mensen in Nederland te maken met hersentumoren. Ik was één van die mensen. Bij velen kan de tumor niet genezen worden, maar alleen een tijd worden stilgezet. Zo'n tumor heeft veel impact op het leven van jonge en minder jonge mensen. Denk aan carrière maken, gezinsleven starten en leiden en zelfstandigheid in het dagelijks leven.
Op 26 juni 2025 doe ik mee aan de Handbikebattle. Hierbij fiets ik met de handbike in Oostenrijk 20km de berg (1.000 hoogtemeters). Met deze fysiek en mentale uitdaging wil ik geld ophalen voor het doorgaan met onderzoeken naar hersentumoren. De opbrengst van uw donatie zal ik 100% doneren aan het Hersentumorcentrum van het Erasmus MC.
Het hersentumorcentrum van het Erasmus MC verricht onderzoek naar hersentumoren voor een langer en beter leven van de patiënten. Dit doen ze multidisciplinair en met een Europees netwerk. U kan samen met mij bijdragen aan het mogelijk maken van deze onderzoeken!
Alvast bedankt voor uw steun!
Mises à jour
-
sur 04/07/2025
The week after
Dik een week geleden hebben mijn team en ik met nog zo'n 110 handbikers de Handbike Battle 2025 gereden. Het was een warme dag van 25 graden (maar het voelde als 32 graden!).
De rit ging goed ik reed in het begin veel op ruime reserves. Iedere beklimming deed ik met een mooie en stabiele cadans. De beklimmingen deed ik met zo'n 3,5 á 4 km/u. Één afdaling was een adrenaline pomp. Met 40 km/u daalde ik naar beneden, dook tussen twee auto's en haalde twee handbikers in de buitenbocht in om vervolgens de rechterkant van de weg te pakken.
Ik kwam als eerste van mijn team binnen met een bruto tijd van 3uur 30 minuten (netto tijd na correctie: 2 uur 59 minuten) en haalde hiermee de vierde plaats in mijn klassement. Ik ben trots op het resultaat en blij dat ik er veel uren in heb gestoken om te trainen.
De rit ging mede zo soepel doordat mijn buddy mij goed begeleidde en op de juiste momenten van water en schaduw voorzag. Ik ben er zeer dankbaar voor.
Ik ben ook dankbaar voor de steun en het begrip uit mijn familiekring die mij te hulp schoten en interesse toonden tijdens mijn trainingsperioden.
Verder wil ik de leiding bedanken voor de goede organisatie van de trainingen en tijdens de week van de battle.
Speciale dank aan Jan van der Eijk (Tweewielerspecialist uit Serooskerke, Walcheren) die goed meedacht en werk verrichtte met het onderhoud en de reparatie van mijn handbike. Dankzij hem kon ik vertrouwen op mijn materiaal en me volledig focussen op de eindstreep.
Bedankt donateur! Dat je achter mijn doel staat en met mij de wereld mooier, gezonder en leuker wil maken. Ik denk dat de hele wereld kan beamen dat je een goed, aardig en mooi mens bent dat je onvoorwaardelijk geld overmaakt aan het door mij gekozen doel. Ik sluit de actie en stuur het bedrag naar de onderzoeker naar hersentumoren.
Of ik dit volgend jaar weer wil gaan doen? … vraag maar over een maand. In ieder geval heb ik me al ingeschreven voor de Dam tot Dam fietsklassieker.
-
sur 04/07/2025
The week after
Dik een week geleden hebben mijn team en ik met nog zo'n 110 handbikers de Handbike Battle 2025 gereden. Het was een warme dag van 25 graden (maar het voelde als 32 graden!).
De rit ging goed ik reed in het begin veel op ruime reserves. Iedere beklimming deed ik met een mooie en stabiele cadans. De beklimmingen deed ik met zo'n 3,5 á 4 km/u. Één afdaling was een adrenaline pomp. Met 40 km/u daalde ik naar beneden, dook tussen twee auto's en haalde twee handbikers in de buitenbocht in om vervolgens de rechterkant van de weg te pakken.
Ik kwam als eerste van mijn team binnen met een bruto tijd van 3uur 30 minuten (netto tijd na correctie: 2 uur 59 minuten) en haalde hiermee de vierde plaats in mijn klassement. Ik ben trots op het resultaat en blij dat ik er veel uren in heb gestoken om te trainen.
De rit ging mede zo soepel doordat mijn buddy mij goed begeleidde en op de juiste momenten van water en schaduw voorzag. Ik ben er zeer dankbaar voor.
Ik ben ook dankbaar voor de steun en het begrip uit mijn familiekring die mij te hulp schoten en interesse toonden tijdens mijn trainingsperioden.
Verder wil ik de leiding bedanken voor de goede organisatie van de trainingen en tijdens de week van de battle.
Speciale dank aan Jan van der Eijk (Tweewielerspecialist uit Serooskerke, Walcheren) die goed meedacht en werk verrichtte met het onderhoud en de reparatie van mijn handbike. Dankzij hem kon ik vertrouwen op mijn materiaal en me volledig focussen op de eindstreep.
Bedankt donateur! Dat je achter mijn doel staat en met mij de wereld mooier, gezonder en leuker wil maken. Ik denk dat de hele wereld kan beamen dat je een goed, aardig en mooi mens bent dat je onvoorwaardelijk geld overmaakt aan het door mij gekozen doel.
Of ik dit volgend jaar weer wil gaan doen? … vraag maar over een maand. In ieder geval heb ik me al ingeschreven voor de Dam tot Dam fietsklassieker.
-
sur 25/06/2025
B-day
Ik heb er zin in. Veel energie en kracht.
Alle uren trainen moeten nu vruchten afwerpen. Zelfs een lekke drinkzak gaat me niet tegenhouden.
Ik ben nummer 33 en ik verwacht tussen 12 en 1 uur te finishen.
-
sur 23/06/2025
Ready, set, go!
We zijn aangekomen gesettled en de eerste berg training is achter de rug. Mooie omgeving met pittige klemmetjes. De training ging lekker en smaakt naar meer.
De battle is verplaatst naar woensdag vanwege het slechte weer.
De live streams zijn hier te vinden.
https://live.handbikebattle.nl/
-
sur 10/06/2025
Laatste trainingsweek gaat in!
Donderdag moet mijn handbike in de vrachtwagen geladen worden. Volgens pro's is het ook niet verkeerd om een week rust te nemen voor het evenement.
Ik voel me fit en energiek, klaar voor Oostenrijk dus!
Mag ik even stilstaan bij het bedrag dat jullie hebben opgebracht, 1000 euro!!! Heel erg hartelijk bedankt aan iedereen!
Lange rit
Ik vond dat ik minstens één lange rit moest maken voor Oostenrijk. Dat heb ik gisteren gedaan met een rit van 70 km. Het ging goed en heb me fysiek helemaal uitgeput (heerlijk vind ik dat). Het was een mooie route ook met veel natuur. Daarover gesproken, regelmatig reed ik verkeerd en moest ik keren. Regelmatig hebben paarden, koeien of schapen naar mij staan staren hoe ik 10 keer aan het steken was om de bocht te maken. Grappig gezicht.
Live streams
Op de wedstrijddag verspreidt de organisatie filmpjes via Facebook en Instagram live. Zorg dat je meldingen voor Facebook en Instagram aanstaan, dan weet je meteen dat we live gaan. De beelden die we er laten zien zijn van de start, de route en de finish.
De finish is te volgen via de live stream (vanaf ongeveer 10.30-16.30 uur), Facebook live en Instagram live. Je hoort dan ook het commentaar.
De organisatie is afhankelijk van het internet op de berg. Niet overal is bereik en het bereik is niet altijd even goed. Ze doen hun best om iedereen mee te laten genieten, maar er zal ook vast wel eens iets uitvallen, of van matige kwaliteit zijn. Alvast excuses voor het evt. ongemak.
-
sur 21/05/2025
Nog maar 4 weken te gaan! Toen ik dit van mijn vrouw hoorde moest ik mezelf even knijpen. 26 juni leek eerst zo ver, maar daar is het al bijna.
Ik loop een week achter op trainingsschema maar ik ben dat aan het inhalen door twee trainingen op één dag te doen en drie keer per week te trainen.
Laatst was er een gezamenlijke training in Vaals, Limburg. Daar was het de bedoeling om een rondje van 7.8 KM met 12% stijging minstens drie keer te doen. Haalde je minstens drie keer dan mag je mee naar Oostenrijk. Ik haalde er vijf rondjes uit. Het was pittig maar ik was voldaan en blij.
Hieronder een plaatje van een succesvolle duurtraining. Daarna heb ik nog sprint- en bloktrainingen gedaan.
Collecteurs
Campagne organisée pour:
Hersentumor centrum Erasmus MC
De missie van het Hersentumorcentrum is om de kwaliteit van leven en overleving van patiënten met een hersentumor te verbeteren door multidisciplinaire, specialistische zorg te bieden en basaal, translationeel en klinisch onderzoek uit te voeren.
In het Hersentumorcentrum werken dokters van verschillende specialismen, die gespecialiseerd zijn in hersentumoren, nauw samen. Zij beschikken over de meest ver ontwikkelde en moderne technieken voor de diagnostiek, de operatie, de bestraling en de behandeling met medicijnen van patiënten met hersentumoren. Elke patiënt wordt besproken in een teamoverleg met alle betrokken specialisten en gespecialiseerde verpleegkundigen. Zo wordt voor iedere patiënt een individueel behandelplan samengesteld.
Een zeer belangrijk doel van het Hersentumorcentrum is het vinden van nieuwe behandelingen tegen hersentumoren. Het wordt steeds duidelijker dat de behandeling aangepast moet worden op specifieke moleculaire eigenschappen binnen een hersentumor. Met andere woorden: de therapie tegen hersentumoren wordt steeds persoonlijker.
Daarom moeten laboratoriumonderzoekers, artsen en verpleegkundigen samenwerken en dat is precies wat het Hersentumorcentrum in het Erasmus MC beoogt. Zo werken binnen het laboratorium meer dan 20 onderzoekers permanent aan hersentumoren.
Dit lukt alleen als we samenwerken. Daarom focust het Hersentumorcentrum op de patiënt en zijn persoonlijke situatie. Vanaf de diagnose tot en met de behandeling en follow-up.
De Erasmus MC Foundation steunt het centrum in het vinden van nieuwe behandelingen, zodat we samen het doel bereiken: de kwaliteit van leven en overleving van mensen met een hersentumor verbeteren.
Campagne organisée par:
Daniil Riemens
Dons
-
Desmond Kramer 10,00 €sur 03/07/2025
-
Anonyme 5,00 €sur 02/07/2025
-
Jan Riemens 10,00 €sur 24/06/2025
-
T De Bruijn 10,00 €
Succes samen
sur 23/06/2025 -
Wilma van Wijk 10,00 €
Wat mooi dat je dit doet, heel veel succes ??
sur 23/06/2025