Een nieuwe kans op herstel voor Krista
Gun mij de kans om weer voluit deel te nemen aan het leven
Soyez les premiers à soutenir cette campagne !
Hoi, ik ben Krista.
Ik ben 52 jaar, ondernemer en moeder van twee zonen. Inmiddels ben ik bijna vier jaar chronisch ziek en zoek ik naar een manier om weer grip op mijn gezondheid te krijgen.
Misschien ken je mij als een verzorgde, opgewekte vrouw. Als ik naar buiten ga, laat ik vrijwel nooit zien hoe slecht het werkelijk met me gaat. Maar achter dat beeld is mijn wereld klein geworden. Aan veel dingen kan ik niet meer meedoen, en mijn huis voelt soms meer als een gevangenis dan als een thuis. Heel weinig mensen weten hoe het er echt met mij aan toe gaat. Daarom deel ik nu mijn verhaal eerlijk, ook al kost dat me moeite.
Achter dat gewone uiterlijk gaat een lange lijst klachten schuil: zenuwpijn, fibromyalgie, artrose van de wervelkolom en ernstige slijtage op meerdere plekken in mijn rug. Drie jaar geleden heb ik twee nieuwe tussenwervelschijven in mijn nek gekregen. Tijdens die operatie werden ook twee nekhernia's ontdekt en verwijderd, met blijvende zenuwschade als gevolg. Daarnaast heb ik te maken met hormonale disbalans, spieruitval, neurologische verschijnselen en een ernstig vitamine B12-tekort dat ondanks injecties om de dag niet op peil komt.
Door de opeenstapeling van klachten ben ik tot op de dag van vandaag niet in staat om te werken. Ik heb mijn bedrijf moeten loslaten en ben gestopt met zingen in de band waar ik deel van uitmaakte. Stap voor stap moest ik inleveren wat me energie en richting gaf.
Mijn leven draait inmiddels om balans zoeken. Ik moet mijn dagen en weken bewust indelen, want als ik iets buitenshuis doe, weet ik bijna zeker dat ik de dagen erna word teruggefloten en moet bijkomen. Elke activiteit weeg ik af tegen de rust die ik daarna nodig heb. En ik blijf proberen mijn lijf sterker te maken, bijvoorbeeld met yoga nidra, bodybalance en wandelen. Toch kom ik gewoon niet verder.
Ik heb in die jaren veel geprobeerd: een lang traject in het ziekenhuis en een intensieve revalidatie van drie maanden in Spanje met vier uur therapie per dag (fysiotherapie, ergotherapie, personal training, manuele therapie en psychologische begeleiding). Het medische spoor loopt nog steeds door. Over vier maanden heb ik een afspraak bij het expertisecentrum voor dunnevezelneuropathie in Maastricht.
Tegelijk merk ik dat ik vastloop. Mijn lichaam herstelt onvoldoende en mijn systeem komt nooit echt tot rust. Daarom wil ik naast het medische traject een extra stap zetten: de Happy Healing Reset van Vilna (zie vilna.nl/happyhealingretreat).
Dit is geen vage retraite, maar een intensief programma van zes dagen waarin lichaam en geest de ruimte krijgen om los te laten wat zich heeft vastgezet. Het is nadrukkelijk een aanvulling op mijn reguliere zorg, geen vervanging ervan. Ik heb inmiddels van meerdere mensen in mijn omgeving gehoord wat deze week voor hen heeft betekend, onder wie mensen met klachten die op de mijne lijken. Dat geeft me voor het eerst in lange tijd weer concrete hoop.
Ik zie deze week niet als wondermiddel, maar als een serieuze kans om iets in beweging te brengen. Voor mijn gezondheid en voor mijn toekomst.
De kosten bedragen €4.150 en die kan ik op dit moment niet zelf dragen. Mijn eerdere revalidatie heeft mijn spaargeld volledig opgeslokt. Daarom vraag ik om steun.
Elke bijdrage, groot of klein, helpt. En misschien wel net zo belangrijk: wil je dit bericht delen in je eigen netwerk? Juist door het door te sturen of te delen bereik ik mensen die ik zelf nooit zou bereiken. Daarmee help je me een stap dichter bij herstel en bij een leven dat ik weer voluit kan oppakken.
Dank je wel.
Met hartelijke groet, Krista
Campagne organisée par:
Krista Nellestijn
Soyez les premiers à soutenir cette campagne !