Boete voor protest tegen Reuzegom

Boete voor protest tegen Reuzegom

Na een protest in Gent tegen de lage uitspraak voor de Reuzegommers kreeg een van de organisatoren €500 boete

35 dons
102%
560 € collectés sur 550 €

Zondag 4 juni 2023 kwamen 1000 mensen samen onder de stadshal in Gent om hun onvrede en verdriet te uiten na de zeer lage straffen die de Reuzegommers kregen: ze eisen rechtvaardigheid na de dood van Sanda Dia.

De betogers trokken van de stadshal naar het justitiepaleis en terug, wat vreedzaam en ordelijk verliep. Desondanks ontving een van de organisatoren afgelopen week een gepeperde rekening: een boete van €500 wegens het verhinderen van openbaar vervoer. Een geldboete die nog hoger is dan die de Reuzegommers ontvingen!

Als burgers hebben we recht op protest. Democratie kan enkel bestaan wanneer burgers kunnen protesteren, en de gemeente zou protest moeten faciliteren in plaats van dwarsbomen en ontmoedigen!

We roepen dan ook op om een centje te doneren, om de kosten van de boete te dekken. 

Voor het recht op protest, tegen klassenjustitie en intimidatie.

 

Ps. We halen €550 op omdat deze website een servicekost rekent

Démarré sur 05/10/2023
Vu 1971x

Campagne organisée par:

LABO vzw

LABO vzw

35 dons
102%
560 € collectés sur 550 €

Dons

  • Anonyme 10,00 €
    sur 07/10/2023
  • Freek DoubleE 5,00 €

    Groeten van de Noorderburen

    sur 07/10/2023
  • Anonyme 5,00 €

    Alle beetjes helpen! Keep doing what your doing ❤️

    sur 06/10/2023
  • Anonyme 10,00 €
    sur 06/10/2023
  • Inge Bekaert 10,00 €
    sur 06/10/2023
Afficher tous les dons
Démarré sur 05/10/2023
Vu 1971x
 
D'autres collectes de fonds dans: Événement Mémorial Legal
Rapporter un abus