In de media
Logopediste Céline verloor voorschot van 32.000 euro toen bedrijf failliet ging. Wat kan jij doen om dat te voorkomen?
“Stelen van een zorgbedrijf dat alles doet voor zijn patiënten: wie durft zoiets?” Het bedrijf Addhome durft dat. Logopediste Céline bestelde er een zorgunit voor haar praktijk, betaalde er 32.000 euro voor, en stelde dan vast dat het bedrijf van de aardbol verdwenen is. Net zoals haar geld. HLN-consumentenexperte Safia Yachou reageert en legt uit hoe je jezelf kan beschermen tegen zo’n scenario.

Containerbouwer en coronahype Add Home failliet: crowdfunders en klanten getroffen
Add Home, het West-Vlaamse bedrijf dat zeecontainers ombouwde tot thuiswerkkantoren, zorgwoningen of opbouwzwembaden, kende een forse groei tijdens coronacrisis, maar ging deze week failliet. De ondergang treft klanten die grote voorschotten betaald hebben en vele kleine beleggers die via crowdfunding geld toestopten.

Klanten verliezen tienduizenden euro nadat ze containerunit bestelden, bedrijf failliet
Heel wat klanten zijn tienduizenden euro kwijt nadat ze een containerunit bestelden bij een bedrijf uit Waregem. Add Home vroeg grote voorschotten, maar kwam zijn beloftes niet na. Deze week is dan het faillissement uitgesproken.
