Fuel for doctors in Oeganda
Geld inzamelen om te schenken aan een klein hospitaal in Oeganda, zodat ze benzine kunnen kopen voor hun ambulance-boot.
Tijdens onze roodtrip in Oeganda bezochten we een klein ziekenhuis op een eiland. Heel primitief, bedden met gescheurde matrassen, 1 tandartsstoel die helemaal verroest was (ze trekken tanden, van vullen is geen sprake), weinig materiaal, hygiëne heel basic ook. Ze hadden een ambulance-boot gekregen van de staat, maar ze krijgen geen geld voor de benzine. Vandaar dat veel patiënten niet in het ziekenhuis geraken, ook de mama's die moeten bevallen niet. Daardoor worden veel babies geboren met infecties en moeten ze dan direct met antibiotica behandeld worden. Vandaar mijn oproep om éénmalig een bedrag in te zamelen zodat ze weer wat benzine kunnen kopen om mensen te helpen.
Actie georganiseerd door:
katty moors
Donaties
-
Dorine Manhout € 20,00op 10-08-2024
-
Hilde Declerck € 20,00op 09-08-2024
-
Nick Daman € 20,00op 03-08-2024
-
Micheline Blomme € 20,00op 01-08-2024
-
Katty Moors € 20,00op 01-08-2024